Jared Kushner says Trump’s former chief of staff shoved Ivanka Trump while in the West Wing

Ivanka Trump’s husband Jared Kushner claims that John Kelly, the second chief of staff to former President Donald Trump, physically shoved her in a West Wing hallway before apologizing according outlined in a report by The Washington Examiner.

The claimed incident is included in Kushner’s upcoming book, Breaking History: A White House Memoir, which will be available on August 23.

Kelly refutes the allegation. Ivanka Trump and Kushner, the president’s daughter and son-in-law, both served as senior advisors under the previous administration.

“One day he had just marched out of a contentious meeting in the Oval Office,” Kushner wrote, according to the Washington Post.

“Ivanka was walking down the main hallway in the West Wing when she passed him. Unaware of his heated state of mind, she said, ‘Hello, chief.’ Kelly shoved her out of the way and stormed by. She wasn’t hurt, and didn’t make a big deal about the altercation, but in his rage Kelly had shown his true character.”

Kelly went to Ivanka Trump’s West Wing office on the second floor about an hour later, according to Kushner, and offered “a modest apologies, which she accepted.”

When questioned by the publication, Kelly, a former Marine Corps general who was Trump’s chief of staff from July 2017 to January 2019, vehemently refuted the account in the book. He replied,  “I don’t recall anything like you describe,” he said.

“It is inconceivable that I would EVER shove a woman. Inconceivable. Never happen,” Kelly added. “Would never intentionally do something like that. Also, don’t remember ever apologizing to her for something I didn’t do. I’d remember that.”

Julie Radford, Ivanka Trump’s chief of staff, heard Kelly apologize, according to the book: “It was the first and only time that Ivanka’s staff saw Kelly visit their second-floor corner of the West Wing,” he wrote. Further, Ivanka Trump said through a spokesperson that the description of events as described in her husband’s book was accurate, according to the Washington Post.